Digital image tamper detection tools

Abstract
A digital image is a data representing a two dimensional scene. Digital images have surpassed
analog images in all fields of applications. In today’s world of advanced computer
technology, tampering and synthesis of digital images can be easily performed by a novice
with a number of available sophisticated image processing software’s like Adobe Photoshop,
Corel Draw etc... In the fields such as forensics, medical imaging, e-commerce, and industrial
photography, authenticity and integrity of digital images is essential. In medical field
physicians and researchers make diagnoses based on imaging. This motivates the need for
detection tools that are transparent to tampering and can tell whether an image has been
tampered just by inspecting the tampered image.


یک تصویر دیجیتال داده به نمایندگی از یک صحنه دو بعدی است. تصاویر دیجیتال تصاویر آنالوگ در همه زمینه ها از برنامه های کاربردی پیشی گرفته اند.

در جهان امروزبا استفاده  از تکنولوژی پیشرفته کامپیوتر و نرم افزارهای پردازش تصویر میتوان عکس را تغییر داد و هویت یک عکس را کاملا عوض کرد.

 لینک دانلود پایان نامه

مقاله ی کشف جعل کپی-انتقال تصاویر دیجیتال در یک مرور کلی

در عصر دیجیتال بخاطر دسترسی اسان به اینترنت هر کسی می تواند عکس ها را تغییر دهد و عکس های ساختگی ایجاد کند. اگر یک عکس یک منبع گواهی باشد و تغییر پیدا کند مشکلات زیادی را به دنبال دارد. جعل کپی-انتقال به این گونه است که یک قسمتی از تصویر کپی شده و به ناحیه ای دیگر از همان تصویر انتقال میابد و جاگذاری می شود برای پنهان کردن جزئیات یا قسمتی از عکس این عمل انجام می شود.

تصاویر دیجیتال بخاطر دسترسی آسانی که دارند به راحتی توسط نرم افزارها می توانند تغییر کنند. در حال حاضر سه تابع اصلی از روش های استدلال تصویر وجود دارد:

1) شناسایی منبع تصویر:

مشخص کنیم که عکس با چه دستگاهی گرفته شده و یا تولید شده( دوربین یا اسکنر و یا ...)

2) تشخیص تصویر تولید شده توسط کامپیوتر:

با پیدایش نرم افزار و سخت افزار قدرتمند ایجاد و انتقال تصاویر توسط کامپیوتر امکان پذیر است.

3) کشف جعل تصاویر:

روش هایی برای این مشکل وجود دارد مثل الگوریتم ها که باید یکسری نشانه برای جعل پیدا کنند. اگر نشانه ای یافت نشد دلیل بر این نیست که تصویر معتبر است.


انواع جعل تصاویر دیجیتال:

1) رتوش کردن: عکس را کامل تغییر نمی دهد بلکه برخی خصوصیات عکس را تغییر می دهد.



2) پیوند زنی:

ترکیب چندتصویر می باشد.



الگوریتم کشف جعل کپی-انتقال:

الگوریتم ها و روش های زیادی وجود دارد که وظیفه آنها یافتن ناحیه کپی شده یک تصویر بدون ااطلاع از پیشنه آن و موقعیت ناحیه هاست.

مراحل این الگوریتم با استفاده از خود همبستگی:

1) استخراج یک ناحیه به فرض اینکه آن ناحیه جعل شده باشد.

2) تقسیم تصویر به تعدادی زیرناحیه با اندازه های برابر با ناحیه ی استخراج شده.

3) انجام خودهمبستگی با هر زیرناحیه.

4) پیدا کردن زیرناحیه ای که بالاترین همبستگی را ارائه می دهد.

5) انجام عملیات آستانه گیری بخاطر نمایان ساختن ناحیه ها.


لینک دانلود مقاله

مقاله ی بررسی کشف جعل کپی-انتقال بر اساس تکنیک های پارتیشن بندی

جعل کپی-انتقال تصاویر دارای سابقه طولانی است. در قدیم اینکار سخت بوده اما امروزه با تلاش کم و یا هیچ چیزی این کار امکان پذیر است. در میان حوادث مختلف، جعل کپی-انتقال تاثیر زیادی بر اعتماد عموم مردم گذاشته است. هدف از تشخیص جعل، یافتن مناطق تصویر کپی شده، حتی اگر کمی متفاوت از یکدیگر باشد.
روش تشخیص با استفاده از بلوک بندی :
بسیاری از روش های مبتنی بر بلوک به این صورت است :



1) پیش پردازش:
تبدیل رنگ در این مرحله صورت میگیرد و عکس رنگی به سیاه و سفید تبدیل می شود.
2) پارتیشن بندی:
تصویر جعل شده باید حداقل 2 منطقه ی مشابه داشته باشد. برای جلوگیری از هزینه های بالا در ابتدا تصویر را به بلاک هایی تقسیم می کنند که یا مربغی است یا دایره ای.
3) استخراج ویژگی ها:
دقت وسرعت الگوریتم تشخیص جعل بستگی به نحوه استخراج ویژگی ها دارد. دارای دو روش است یکی فشرده سازی و دیگری تشکیل ماتریس توسط بردارها.
4) تطابق ویژگی ها:
ویژگی های استخراج شده برای اولین بار به عنوان ردیف ماتریس قرار می گیردسپس مرتب سازی می شود.
5) تصمیم گیری در مورد جعل:
همیشه معیار شباهت برای تصمیم گیری در مورد وجود یا عدم وجود منطقه تکرار کافی نیست. به این دلیل است که بسیاری از تصاویر طبیعی ممکن است شامل یک یا چند جفت از مناطق مشابه باشد بنابراین باید ویژگی ها شناسایی شود.
6) پس پردازش:
گاهی اوقات مناطق تکرار نقشه نیاز به پردازش بیشتری دارد.


لینک دانلود این مقاله


دانلود مقاله تشخیص تصویر جعل دیجیتال با استفاده از تکنیک های غیرفعال

دانلود مقاله کشف جعل کپی-انتقال با استفاده از الگوهای محلی باینری

جعل تصاویر دیجیتال چیست؟

در جهان امروزی تصاویر و ویدیوها حامل های اصلی اطلاعات هستند، به این دلیل که مفهوم را راحتتر بیان می کنند. در نتیجه امروزه تصاویر و ویدیوها یک منبع گواهی در زندگی روزمره است. اگر تصویری که منبع یک گواهی است دستکاری شود آنگاه در بسیاری از کاربردها قابل استفاده نخواهد بود. از این رو نیاز مبرم به بررسی معتبر بودن تصاویر دیجیتال با عدم دسترسی به تصویر اصلی وجود دارد.

در دهه های اخیر به علت اتصال تعداد زیادی از کامپیوترهای شخصی به شبکه ی جهانی اینترنت، توزیع و استفاده ی آنها آسان شده است. داده های دیجیتالی نسبت به آنالوگ مزایای بیشتری دارد ولی یک نقطه ضعفی دارند و این است که به راحتی می توانند توسط افراد خبره یا افراد معمولی به کمک نرم افزارهای پردازش تصویر، دستکاری و مورد استفاده ی غیرمجاز قرار گیرند.

در عصر دیجیتال بخاطر دسترسی آسان به اینترنت، هر کسی می تواند عکسها را تغییر دهد و عکسهای ساختگی ایجاد کند. اگر یک عکسی که منبع گواه است تغییر پیدا کنند مشکلات زیادی را به دنبال دارد. 

رشد سریع نرم افزارهای پردازش تصویر و پیشرفت در دوربینهای دیجیتال باعث افزایش دستکاری تصاویر بدون هیچ اثر آشکاری شده است.


منبع:

دانلود  کشف جعل کپی-انتقال تصاویر دیجیتال در یک مرور کلی 

جعل کپی-انتقال در تصاویر دیجیتال و کشف آن

جعل کپی-انتقال یکی از متداول ترین روش هایی است برای مخدوش کردن تصاویر. در این روش بخشی از تصویر اصلی کپی شده و به قسمت دیگری از همان تصویر انتقال داده می شود و چسبانده می شود. اینکار معمولا  به منظور پنهان کردن جزئیات تصاویر انجام می شود.

در این روش جاعل سعی می کند تا با خود تصویر، تصویر جعلی را درست کند و در برابر تشخیص جعل از آن حفاظت کند. اینکه چه قطعه هایی از تصویر انتخاب شود بستگی به خود جاعل دارد و لزومی ندارد که حتما یک قطعه ی بزرگی از تصویر برای جعل استفاده شود بلکه می توان از قطعه های کوچکی استفاده کرد و آنها را در جاهای مختلفی قرار داد.


این تصاویر یک مثال از جعل کپی-انتقال است که قسمتی از زمینه کپی شده و به منظور مخفی کردن ناحیه خاصی از تصویر انتقال یافته و جاگذاری شده است.



از آنجایی که تصویر به عنوان مدرک در جرم شناسی، تحقیقات جنایی، اعمال حقوق، تصاویر پزشکی پرکاربرد است در نتیجه صحت اینگونه تصاویر خیلی مهم است.

هدف از تشخیص جعل احراز هویت یک تصویر است.

از آنجا که نواحی ناهموار تصویر، از خصوصیات رنگ مشابه برخوردار هستند ( که برای چشم انسان در جستجوی ناسازگاریهای درون تصویر غیرمحسوس است) از این نواحی به عنوان بخش های ایده ال جهت چعل کپی-انتقال استفاده می شود.

از عملیات محوسازی برای کاهش اثر اختلافات مابین ناحیه اصلی و ناحیه چسبانده شده استفاده می شود.

در این مثال تصوویر سمت چپ از طریق تکرار الگوهای دود، جعل شده است.

جعل کپی-انتقال دارای سابقه ی طولانی است. در قدیم اینکار جعل سخت بوده اما امروزه با تلاش کم و یا هیج چچیزی اینکار امکان پذیر است. با توجه به تهیه ی تصویر، پردازش و دستگاههای متعدد مقرون به صرفه و بسیار با استفاده از ابزارها می توانند اینکار را انجام دهند. بنابراین بدون هیچ مشکلی و به سرعت می توان به تغییر تصاویر بدون هیچ نشانه ی بصری اینکار را انجام داد.

این وضعیت همراه با انتقال گسترده از اینترنت انجام می شود. جامعه اعتماد به نفس خود را در تصاویر دیجیتال از دست داده است به ویژه هنگامی که آنرا به داده های حساس مانند پرونده های پزشکی، اخبار و ... استفاده می شود. در میان حوادث مختلف، جعل کپی-انتقال تاثیر زیادی بر اعتماد عموم مردم گذاشته است.


منبع:

A Survey of Partition-Based Techniques for Copy-Move Forgery Detection