مقاله کشف جعل کپی-انتقال تصویر با استفاده از توصیفگر گابور

In this paper a new forgery detection system which uses a novel feature extraction and located algorithm is proposed. The Gabor feature of image is used to detect the forged image caused by copy and move operations. The Gabor filter with different scaling factors, rotation angles and frequencies are considered to generate the Gabor feature representation of an image. For comparing two images, their Gabor features are applied to find if there is any similarity between them. To reduce the processing time and detect the small copy and move area, an image is divided into small blocks. In each block, it extracts a new descriptor and key points from the Gabor feature of the block image. Furthermore, the proposed method can also locate the duplicated regions precisely and detects the rotation angles and scale factors of the forged image
در این مقاله یک سیستم تشخیص جعل جدید برای استخراج ویژگی ها استفاده شده است. ویژگی گابور تصویر برای تشخیص تصویر جعل ناشی از عملیات کپی-انتقال استفاده می شود. فیلتر گابور با فاکتورهای مقیاس بندی مختلف، زاویه چرخش و فرکانس ها در نظر گرفته می شود که نمایه تصویر گابور را تولید می کند. برای مقایسه ی دو تصویر، ویژگی های گابور آنها برای پیدا کردن شباهت استفاده می شود. برای کاهش زمان پردازش و شناسایی منطقه ی کپی-انتقال، یک تصویر به بلو ک های کوچک تقسیم می شود.در هر بلوک، یک توصیفگر جدید و نکات کلیدی از ویژگی گابور تصویر بلوک را استخراج می کند. علاوه بر این روش پیشنهادی همچنین می تواند مناطق تکراری را دقیقا در اختیار شما قرار دهد و زاویه ی چرخش و مقیاس تصویر جعلی را تشخیص دهد.  نتایج تجربی نشان می دهد که روش پیشنهادی می تواند نرخ درست، زاویه چرخش و فاکتور پوسته پوسته شدن را بدست آورد. روش پیشنهادی دارای استحکام و قابلیت اطمینان است.
فیلتر گابور را  برای توصیف ویژگی های تصویر اعمال می کنند. از آنجایی که خصوصیات مورد نظر در تصویر مقیاس ها و جهت های گوناگونی دارند لذا استخراج اطلاعات و ویژگی های جهت دار در مقیاس های مختلف از تصویر یکی از گام های اساسی می باشد. امروزه فیلتر گابور به علت خواص مناسبی که دارند برای رسیدن به این منظور به طور وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از تبدیل موجک دو بعدی گابور می توان ویژگی های جهت دار تصویر را در مقیاس های مختلف استخراج کرد.
روش پیشنهادی: روش پیشنهادی بر اساس فضای ویژگی گابور است.
1) استخراج نقاط کلیدی
2) فیلتر نقاط کلیدی
3) تعیین منطقه ی تکراری:
با توجه به اندازه ی بلوک، اگر 2 منطقه ی تصویر بسیار شبیه باشند بسیاری از نقاط همگرا وجود دارد.  سپس الگوریتم طبقه بندی می تواند برای کمک به طبقه بندی این نقاط استفاده شود. پس از یک الگوریتم طبقه بندی استفاده می کنیم.
در کل در این مقاله یک سیستم تشخیص جعلی جدید بر اساس فیلتر گابور برای استخراج ویژگی و الگوریتم طبقه بندی برای کشف منطقه ی جعلی پیشنهاد شده است.

منبع
دانلود مقاله Detection of Copy-Move Forgery Image Using Gabor
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.