مقاله ی روشی مبتنی بر SIFT برای کشف جعل کپی-انتقال

One of the principal problems in image forensics is determining if a particular image is authentic or not. This can be a crucial task when images are used as basic evidence to influence judgment like, for example, in a court of law. To carry out such forensic analysis, various technological instruments have been developed in the literature. In this paper the problem of detecting if an image has been forged is investigated; in particular, attention has been paid to the case in which an area of an image is copied and then pasted onto another zone to create a duplication or to cancel something that was awkward. Generally, to adapt the image patch to the new context a geometric transformation is needed. To detect such modifications, a novel methodology based on Scale Invariant Features Transform (SIFT) is proposed

یکی از مشکلات اصلی در زمینه پزشکی قانونی تعیین این است که آیا یک تصویر خاص معتبر است یا خیر. این امر می تواند یک وظیفه حیاتی باشد که تصاویر به عنوان شواهد اساسی برای تأثیرگذاری بر قضاوت مانند دادگاه مورد استفاده قرار می گیرند.
در این مقاله مسئله تشخیص اینکه آیا یک تصویر جعلی شده است بررسی شده. به ویژه توجه به موردی است که در آن یک منطقه از یک تصویر کپی می شود و سپس در یک منطقه دیگر قرار می گیرد تا یک تکرار ایجاد شود یا چیزی که ناخوشایند است را لغو کند. به طور کلی، برای تطبیق تکه تصویر به زمینه جدید، یک تبدیل هندسی لازم است. برای شناسایی چنین تغییراتی، یک روش جدید بر مبنای تبدیل ویژگی های مقیاس پذیر (SIFT) پیشنهاد شده است.

در این مقاله روش پیشنهادی میتواند دستیابی پیدا کند به مناطقی که دستکاری کپی-انتقال شده اند، و همچنین پارامترهای استفاده شده تبدیلات افقی و عمودی، مقیاس بزرگنمایی، زاویه چرخش را برآورد کند. هنگامی که این نقطه های کلیدی شناسایی می شوند و جهت های کانونی تعیین می شوند، توصیفگرهای SIFT در مکان های خود در هر دو تصویر و مقیاس فضا محاسبه می شوند.

الگوریتم SIFT دو گام دارد اولین گام تشخیص است که،  در آن نقاط مورد نظر محلی می شوند،  در حالی که در مرحله دوم، توصیفگرهای محلی قوی به گونه ای ساخته می شوند که با توجه به جهت گیری، مقیاس و تحولات وابسته غیر قابل تغییر باشد.
این روش می تواند تقریبا به عنوان چهار مرحله زیر خلاصه شود:

  • تشخیص مقیاس فضا
  • محلی سازی نقاط کلیدی
  • تخصیص یک (یا بیشتر) جهت گیری های کانونی
  • تولید توصیفگرهای نقاط کلیدی

منبع:

دانلود مقاله ی A SIFT-Based Forensic Method for Copy–Move

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.