جعل تصاویر دیجیتال چیست؟

در جهان امروزی تصاویر و ویدیوها حامل های اصلی اطلاعات هستند، به این دلیل که مفهوم را راحتتر بیان می کنند. در نتیجه امروزه تصاویر و ویدیوها یک منبع گواهی در زندگی روزمره است. اگر تصویری که منبع یک گواهی است دستکاری شود آنگاه در بسیاری از کاربردها قابل استفاده نخواهد بود. از این رو نیاز مبرم به بررسی معتبر بودن تصاویر دیجیتال با عدم دسترسی به تصویر اصلی وجود دارد.

در دهه های اخیر به علت اتصال تعداد زیادی از کامپیوترهای شخصی به شبکه ی جهانی اینترنت، توزیع و استفاده ی آنها آسان شده است. داده های دیجیتالی نسبت به آنالوگ مزایای بیشتری دارد ولی یک نقطه ضعفی دارند و این است که به راحتی می توانند توسط افراد خبره یا افراد معمولی به کمک نرم افزارهای پردازش تصویر، دستکاری و مورد استفاده ی غیرمجاز قرار گیرند.

در عصر دیجیتال بخاطر دسترسی آسان به اینترنت، هر کسی می تواند عکسها را تغییر دهد و عکسهای ساختگی ایجاد کند. اگر یک عکسی که منبع گواه است تغییر پیدا کنند مشکلات زیادی را به دنبال دارد. 

رشد سریع نرم افزارهای پردازش تصویر و پیشرفت در دوربینهای دیجیتال باعث افزایش دستکاری تصاویر بدون هیچ اثر آشکاری شده است.


منبع:

دانلود  کشف جعل کپی-انتقال تصاویر دیجیتال در یک مرور کلی 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.